Margonem to od wielu lat jedna z najpopularniejszych Polskich gier.
Nic więc dziwnego, że graczy nadal przybywa, a wielu z nich zastanawia się, gdzie powinno expić, czyli zdobywać punkty doświadczenia dla swojej postaci (im większa ich ilość tym większy poziom doświadczenia, czyli tak zwany lvl).
Lista została opracowana przez gracza z ponad 10-letnim stażem i kilkoma postaciami o ponad 200 i 300 poziomie na światach publicznych.
Aby znaleźć konkretną lokację, należy otworzyć mapę w grze.
1-20 lvl:
Zadania w wiosce startowej.
Należy wykonać swoisty samouczek. W około pół godziny można dzięki niemu zdobyć na świecie publicznym ~20 poziom. Będzie to znacznie szybsze niż wbijanie tego na mobkach, a poza tym można otrzymać trochę zwojów, złota i przydatnych przedmiotów (jak np. dodatkowe torby na ekwipunek).
20-25 lvl:
Mrówki (Leśny Bród)
Demony (Eder -> Siedziba Maga)
Mulusy (Kryjówka Dzikich kotów, Tygrysia Polana)
26-30 lvl:
Zbiry (Pagórki Łupieżców) – tutaj może być ciężko, ale z dobrym ekwipunkiem warto spróbować
Mulusy (Kryjówka Dzikich kotów, Tygrysia Polana)
Warany, Żółwie i Wije (Słoneczna Wyżyna, Las Dziwów, Cienisty Bór)
31-35 lvl:
Orkowie (Zburzona Twierdza, Nawiedzony Jar, Opuszczony Bastion) – warto od razu przejść się na bastion. Jeżeli dasz radę dużym grupom, exp będzie naprawdę świetny.
Zbiry (Pagórki Łupieżców)
Ghule (Wioska Ghuli)
36-40 lvl:
Orkowie (Opuszczony Bastion)
Wilcze Plemię (Warczące Osuwiska)
Ghule (Wioska Ghuli)
Puffy (Gościniec Bardów -> Pieczara Niepogody)
41-45 lvl:
Orkowie (Opuszczony Bastion)
Zbóje i szabrownicy (Stary Kupiecki Trakt, Stukot Widmowych Kół, Wertepy Rzezimieszków)
Bazyliszki (Kanion Straceńców -> Pieczara Szaleńców)
Wilcze Plemię (Warczące Osuwiska)
Puffy (Gościniec Bardów -> Pieczara Niepogody)
46-55 lvl:
Koboldy (Nizina Wieśniaków -> Lazurytowa Grota) – na 46 lvlu bez dobrego ekwipunku może być problem z niektórymi grupami
Pokątniki (Sosnowe Odludzie -> Podziemne Rozpadliny)
55-65 lvl:
Dziki (Racicowy Matecznik)
Wermonty i Demilisze (Sosnowe Odludzie -> Rachminowa Jaskinia)
65-75 lvl:
Mnisi (Zapomniana ścieżyna -> Piwnica opętanych mnichów)
Wodniki (Moczary Rybiego Oka, Uroczysko Wodnika, Źródło Narumi)
76-90 lvl:
Korredy (Winnica Metaflaski -> Magazyn Win) – na niskim poziomie bez dobrego ekwipunku może być ciężko, ponieważ grupy są bardzo duże. Warto jednak spróbować, bo to jedno z najlepszych expowisk w grze.
Minotaury (Nizina Wieśniaków -> Labirynt Wyklętych) – alternatywa dla osób ze słabszym ekwipunkiem
Nieumarli Mnisi (Skały Mroźnych Śpiewów -> Erem Czarnego Słońca)
91-100 lvl:
Grexy, Volmarty i Ugrapy (Trupia Przełęcz -> Grota Samotnych Dusz)
Impy (Sosnowe Odludzie -> Podziemne Rozpadliny)
Piraci (Latarniane Wybrzeże -> Korsarska Nora, Ukryta Grota Morskich Diabłów)
101-107 lvl:
Piraci (Latarniane Wybrzeże -> Korsarska Nora, Ukryta Grota Morskich Diabłów)
Niedźwiedziołaki i Włochacze (Skały Mroźnych Szeptów -> Firmowa Grota i Lodowa Wyrwa)
108-115 lvl:
Mumie, dżiny i skarabeusze (Ciche Rumowiska)
Górale i kozice (Wyjący Wąwóz)
115-120 lvl:
Skorpiony, Ifryty, Feniksy (Kapitan Fork La Rush w Porcie Tuzmer -> Wyspa Magradit)
Mumie, dżiny i skarabeusze (Ciche Rumowiska)
121-130 lvl:
Szkielety (Kapitan Fork La Rush w Porcie Tuzmer -> Wyspa Wraków)
Molochy (Baszta Wilczych Kłów -> Grota Heretyków)
Golemy, Ognie i Żary (Sosnowe Odludzie -> Kuźnia Worudniela)
131-140 lvl:
Berserkerzy (Zaginiona Dolina)
Golemy, Ognie i Żary (Sosnowe Odludzie -> Kuźnia Worudniela)
Golemy i Demiurgi (Kapitan Fork La Rush -> Wyspa Caneum)
141-150 lvl:
Duchy (Ruiny Tass Zhill) – warto expić przede wszystkim na mapkach z Grobowcem. W zależności od EQ, na 140 może być trochę problemów z niektórymi grupkami.
Gobliny Mechaniczne (Orcza Wyżyna -> Przedsionek Złych Goblinów)
Czarownice i Duchu (Tristam)
Ważki i Rośliny (Jezioro Ważek) – expowisko bardziej pod zarobek
151-160 lvl:
Duchy (Ruiny Tass Zhill)
Rogogłowi (Kapitan Fork La Rush -> Wyspa Ingotia)
Ogry (Agia Triada -> Tunel pod Skałą i Ogrza Kawerna) – dobre expowisko i jeszcze lepszy zarobek
161-170 lvl:
Duchy, Pradawni Orkowie, Gwardziści (Nawiedzone Komnaty)
Rogogłowi (Kapitan Fork La Rush -> Wyspa Ingotia)
Driady (Gvar Hamryd)
171-180 lvl:
Furbole (Zapomniany las)
Duchy, Pradawni Orkowie, Gwardziści (Nawiedzone Komnaty)
Draki (Przysiółek Valmirów) – jeżeli dacie już radę, byłby to prawdopodobnie najlepszy exp
Patrycjusze (Grań Gawronich Piór -> Krypty Bezsennych) – podobnie jak w przypadku Draków, świetny zarobek i exp, ale na małym poziomie może być dość problematycznie
181-190 lvl:
Draki (Przysiółek Valmirów)
Patrycjusze (Grań Gawronich Piór -> Krypty Bezsennych)
Myszwióry (Kanały Nithal)
191-203 lvl:
Heretycy, Hursy (Nithal -> tzw. sekta – Przedsionek Kultu itd.)
Draki (Przysiółek Valmirów)
Pająki (Pajęczy Las i Arachnitopia lub Zapomniane Sztolnie) – na małym lvlu może być ciężko, ale jak dacie radę to będzie to najlepsze expowisko
204-215 lvl:
Pająki (Pajęczy Las i Arachnitopia lub Zapomniane Sztolnie)
Maddoki (Zawodzące Kaskady)
215-225 lvl:
Maddoki (Zawodzące Kaskady)
Anuraki, Jesiotrzyce, Boforany, Pantheranie, Arvale (Dolina Pełzącego Krzyku)
Pająki (Pajęczy Las i Arachnitopia lub Zapomniane Sztolnie)
226-230lvl:
Drzewce (Urwisko Zdrewniałych)
Anuraki, Jesiotrzyce, Boforany, Pantheranie, Arvale (Dolina Pełzącego Krzyku)
Nokturni, Mutokli, Jeżozwierze, Dzikusy (Niecka Xiuh Atl i Dolina Chmur)
Maddoki (Zawodzące Kaskady)
231-240lvl:
Drzewce (Urwisko Zdrewniałych)
Nokturni, Mutokli, Jeżozwierze, Dzikusy (Niecka Xiuh Atl i Dolina Chmur)
Mahopteki, Dzikusy (Altepetl Mahoptekan) – na małym lvlu może być ciężko
241-250 lvl:
Mahopteki, Dzikusy (Altepetl Mahoptekan)
Wiedźmy (Potępione Zamczysko)
251-260 lvl:
Skrytobójcy, Legioniści (Ruiny Pustynnych Burz -> Pustynne Katakumby) – na małym lvlu będzie trudno, zwłaszcza na dalszych mapach
Mahopteki, Dzikusy (Altepetl Mahoptekan)
Wiedźmy (Potępione Zamczysko)
261-300 lvl:
Skrytobójcy, Legioniści (Ruiny Pustynnych Burz -> Pustynne Katakumby)
Sępy, Mutanci (Pustynia Shaiharrud)
Uwaga, na tak dużym lvlu rekomenduję zacząć robić na bieżąco questy dzienne. Dobrym pomysłem jest też korzystanie z instancji premium i robienie zaległych questów. Jeżeli gracie na świecie, na którym można przebić 300 i macie taki zamiar, wówczas proponuję jak najdłużej expić i robić dzienne (da się expić na pustyniach nawet do 295+, jednak później jest już bardzo ciężko). W takiej sytuacji warto zostawić sobie zaległe instancje i questy na jak najpóźniejszy czas.