Margonem expowiska

Gdzie expić w Margonem – Najlepsze expowiska w grze

5 lipca 2021
ok. 5 minut czytania

Margonem to od wielu lat jedna z najpopularniejszych Polskich gier.

Nic więc dziwnego, że graczy nadal przybywa, a wielu z nich zastanawia się, gdzie powinno expić, czyli zdobywać punkty doświadczenia dla swojej postaci (im większa ich ilość tym większy poziom doświadczenia, czyli tak zwany lvl).

Lista została opracowana przez gracza z ponad 10-letnim stażem i kilkoma postaciami o ponad 200 i 300 poziomie na światach publicznych.

Aby znaleźć konkretną lokację, należy otworzyć mapę w grze.

Expowiska w Margonem od 1 do 300 poziomu doświadczenia:

Uwaga! Na liście staram się segregować expowiska wg. najbardziej opłacalnych pod względem expa. Im wyżej jest dane expowisko, tym w mojej opinii jest lepsze na dany przedział. W przypadku map zamkniętych, podaję zwykle pierwszą mapę z expowiskiem. Warto szukać kolejnych, bo większość dobrych expowisk posiada kilka dobrych map obok siebie.

1-20 lvl:

Zadania w wiosce startowej.

Należy wykonać swoisty samouczek. W około pół godziny można dzięki niemu zdobyć na świecie publicznym ~20 poziom. Będzie to znacznie szybsze niż wbijanie tego na mobkach, a poza tym można otrzymać trochę zwojów, złota i przydatnych przedmiotów (jak np. dodatkowe torby na ekwipunek).

20-25 lvl:

Mrówki (Leśny Bród)

Demony (Eder -> Siedziba Maga)

Mulusy (Kryjówka Dzikich kotów, Tygrysia Polana)

26-30 lvl:

Zbiry (Pagórki Łupieżców) – tutaj może być ciężko, ale z dobrym ekwipunkiem warto spróbować

Mulusy (Kryjówka Dzikich kotów, Tygrysia Polana)

Warany, Żółwie i Wije (Słoneczna Wyżyna, Las Dziwów, Cienisty Bór)

31-35 lvl:

Orkowie (Zburzona Twierdza, Nawiedzony Jar, Opuszczony Bastion) – warto od razu przejść się na bastion. Jeżeli dasz radę dużym grupom, exp będzie naprawdę świetny.

Zbiry (Pagórki Łupieżców)

Ghule (Wioska Ghuli)

36-40 lvl:

Orkowie (Opuszczony Bastion)

Wilcze Plemię (Warczące Osuwiska)

Ghule (Wioska Ghuli)

Puffy (Gościniec Bardów -> Pieczara Niepogody)

41-45 lvl:

Orkowie (Opuszczony Bastion)

Zbóje i szabrownicy (Stary Kupiecki Trakt, Stukot Widmowych Kół, Wertepy Rzezimieszków)

Bazyliszki (Kanion Straceńców -> Pieczara Szaleńców)

Wilcze Plemię (Warczące Osuwiska)

Puffy (Gościniec Bardów -> Pieczara Niepogody)

46-55 lvl:

Koboldy (Nizina Wieśniaków -> Lazurytowa Grota) – na 46 lvlu bez dobrego ekwipunku może być problem z niektórymi grupami

Pokątniki (Sosnowe Odludzie -> Podziemne Rozpadliny)

55-65 lvl:

Dziki (Racicowy Matecznik)

Wermonty i Demilisze (Sosnowe Odludzie -> Rachminowa Jaskinia)

65-75 lvl:

Mnisi (Zapomniana ścieżyna -> Piwnica opętanych mnichów)

Wodniki (Moczary Rybiego Oka, Uroczysko Wodnika, Źródło Narumi)

76-90 lvl:

Korredy (Winnica Metaflaski -> Magazyn Win) – na niskim poziomie bez dobrego ekwipunku może być ciężko, ponieważ grupy są bardzo duże. Warto jednak spróbować, bo to jedno z najlepszych expowisk w grze.

Minotaury (Nizina Wieśniaków -> Labirynt Wyklętych) – alternatywa dla osób ze słabszym ekwipunkiem

Nieumarli Mnisi (Skały Mroźnych Śpiewów -> Erem Czarnego Słońca)

91-100 lvl:

Grexy, Volmarty i Ugrapy (Trupia Przełęcz -> Grota Samotnych Dusz)

Impy (Sosnowe Odludzie -> Podziemne Rozpadliny)

Piraci (Latarniane Wybrzeże -> Korsarska Nora, Ukryta Grota Morskich Diabłów)

101-107 lvl:

Piraci (Latarniane Wybrzeże -> Korsarska Nora, Ukryta Grota Morskich Diabłów)

Niedźwiedziołaki i Włochacze (Skały Mroźnych Szeptów -> Firmowa Grota i Lodowa Wyrwa)

108-115 lvl:

Mumie, dżiny i skarabeusze (Ciche Rumowiska)

Górale i kozice (Wyjący Wąwóz)

115-120 lvl:

Skorpiony, Ifryty, Feniksy (Kapitan Fork La Rush w Porcie Tuzmer -> Wyspa Magradit)

Mumie, dżiny i skarabeusze (Ciche Rumowiska)

121-130 lvl:

Szkielety (Kapitan Fork La Rush w Porcie Tuzmer -> Wyspa Wraków)

Molochy (Baszta Wilczych Kłów -> Grota Heretyków)

Golemy, Ognie i Żary (Sosnowe Odludzie -> Kuźnia Worudniela)

131-140 lvl:

Berserkerzy (Zaginiona Dolina)

Golemy, Ognie i Żary (Sosnowe Odludzie -> Kuźnia Worudniela)

Golemy i Demiurgi (Kapitan Fork La Rush -> Wyspa Caneum)

141-150 lvl:

Duchy (Ruiny Tass Zhill) – warto expić przede wszystkim na mapkach z Grobowcem. W zależności od EQ, na 140 może być trochę problemów z niektórymi grupkami.

Gobliny Mechaniczne (Orcza Wyżyna -> Przedsionek Złych Goblinów)

Czarownice i Duchu (Tristam)

Ważki i Rośliny (Jezioro Ważek) – expowisko bardziej pod zarobek

151-160 lvl:

Duchy (Ruiny Tass Zhill)

Rogogłowi (Kapitan Fork La Rush -> Wyspa Ingotia)

Ogry (Agia Triada -> Tunel pod Skałą i Ogrza Kawerna) – dobre expowisko i jeszcze lepszy zarobek

161-170 lvl:

Duchy, Pradawni Orkowie, Gwardziści (Nawiedzone Komnaty)

Rogogłowi (Kapitan Fork La Rush -> Wyspa Ingotia)

Driady (Gvar Hamryd)

171-180 lvl:

Furbole (Zapomniany las)

Duchy, Pradawni Orkowie, Gwardziści (Nawiedzone Komnaty)

Draki (Przysiółek Valmirów) – jeżeli dacie już radę, byłby to prawdopodobnie najlepszy exp

Patrycjusze (Grań Gawronich Piór -> Krypty Bezsennych) – podobnie jak w przypadku Draków, świetny zarobek i exp, ale na małym poziomie może być dość problematycznie

181-190 lvl:

Draki (Przysiółek Valmirów)

Patrycjusze (Grań Gawronich Piór -> Krypty Bezsennych)

Myszwióry (Kanały Nithal)

191-203 lvl:

Heretycy, Hursy (Nithal -> tzw. sekta – Przedsionek Kultu itd.)

Draki (Przysiółek Valmirów)

Pająki (Pajęczy Las i Arachnitopia lub Zapomniane Sztolnie) – na małym lvlu może być ciężko, ale jak dacie radę to będzie to najlepsze expowisko

204-215 lvl:

Pająki (Pajęczy Las i Arachnitopia lub Zapomniane Sztolnie)

Maddoki (Zawodzące Kaskady)

215-225 lvl:

Maddoki (Zawodzące Kaskady)

Anuraki, Jesiotrzyce, Boforany, Pantheranie, Arvale (Dolina Pełzącego Krzyku)

Pająki (Pajęczy Las i Arachnitopia lub Zapomniane Sztolnie)

226-230lvl:

Drzewce (Urwisko Zdrewniałych)

Anuraki, Jesiotrzyce, Boforany, Pantheranie, Arvale (Dolina Pełzącego Krzyku)

Nokturni, Mutokli, Jeżozwierze, Dzikusy (Niecka Xiuh Atl i Dolina Chmur)

Maddoki (Zawodzące Kaskady)

231-240lvl:

Drzewce (Urwisko Zdrewniałych)

Nokturni, Mutokli, Jeżozwierze, Dzikusy (Niecka Xiuh Atl i Dolina Chmur)

Mahopteki, Dzikusy (Altepetl Mahoptekan) – na małym lvlu może być ciężko

241-250 lvl:

Mahopteki, Dzikusy (Altepetl Mahoptekan)

Wiedźmy (Potępione Zamczysko)

251-260 lvl:

Skrytobójcy, Legioniści (Ruiny Pustynnych Burz -> Pustynne Katakumby) – na małym lvlu będzie trudno, zwłaszcza na dalszych mapach

Mahopteki, Dzikusy (Altepetl Mahoptekan)

Wiedźmy (Potępione Zamczysko)

261-300 lvl:

Skrytobójcy, Legioniści (Ruiny Pustynnych Burz -> Pustynne Katakumby)

Sępy, Mutanci (Pustynia Shaiharrud)

Uwaga, na tak dużym lvlu rekomenduję zacząć robić na bieżąco questy dzienne. Dobrym pomysłem jest też korzystanie z instancji premium i robienie zaległych questów. Jeżeli gracie na świecie, na którym można przebić 300 i macie taki zamiar, wówczas proponuję jak najdłużej expić i robić dzienne (da się expić na pustyniach nawet do 295+, jednak później jest już bardzo ciężko). W takiej sytuacji warto zostawić sobie zaległe instancje i questy na jak najpóźniejszy czas.